KAUPPA- JA TOIMITUSEHDOT
Käyttämällä palvelua ja vahvistaessaan tilauksen, asiakas osoittaa hyväksyvänsä ehdot.
TILAAMINEN
Valitse tuotteet verkkokaupan valikoimasta valiten tai täyttäen ja lopuksi tarkistaen huolellisesti mahdolliset koko-, variaatio- ja lisäpalvelutiedot sekä kappalemäärät, ja siirry kassalle.
Täytä tietosi huolellisesti lomakkeelle. Puhelinnumero kirjoitetaan yhteen ilman sulkeita, väliviivoja tai välilyöntejä.
Tarkista ja vahvista tilauksesi. Tilausvahvistus lähetetään lomakkeella ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.
Siirry Checkout-maksupalveluun ja maksa ostoksesi verkkopankissa, luottokortilla, laskulla tai osamaksulla. Tilaus toimitetaan vasta kun maksu näkyy järjestelmässämme.
Asiakkaalle lähetetään tilaamisen jälkeen vastaanottovahvistus lomakkeella ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. On hyvä huomioida, että vahvat roskapostisuodattimet voivat joskus lajitella vahvistusviestin roskapostikansioon. Kun paketti on noudettavissa, tilaajalle lähetetään viesti saapumisesta lomakkeella ilmoitettuun matkapuhelinnumeroon, sähköpostiin tai vastaanottajan osoitteeseen.
Asiakkaan täytyy olla vähintään 18-vuotias.
Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan antamista virheellisistä tiedoista.
REKISTERÖITYMINEN
Palvelun käyttö ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröitymisestä on kuitenkin hyötyä: Asiakastiedot ovat aina valmiiksi täytettyinä, tilaushistoria on tarkasteltavissa tilin kautta ja asiakas voi merkitä tulevia ostoksia muistiin omalle toivelistalleen.
HINNAT JA SAATAVUUS
Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Palveluntarjoaja ei takaa, että verkkokaupassa näytettäviä tuotteita on saatavilla. Tuotteiden toimitus on maksuton.
TOIMITUSTAVAT
Käytössä olevat toimitustavat ovat:
- Posti kirje
- Posti Pikkupaketti
- Posti: Nouto omasta Postista
- Nouto Postin pakettiautomaatista
- PostNord MyPack Collect: Nouto K-Marketista, Lähikaupasta, Matkahuollon toimipisteestä tai R-Kioskilta
Palveluntarjoaja rajoittaa asiakkaan toimitusvaihtoehtoja tuoteryhmien, lähetyksen koon ja tilauksen kokonaisarvon mukaan. Postin automaattivalinta tehdään kassalla – ei vielä ostoskorissa. PostNord MyPack Collect -lähetyksiin voi toivoa tiettyä noutopistettä kassan “Tilauksen kommentit” -kentässä. Katso noutopisteet PostNordin sivulta.
Tilaukset toimitetaan vain Suomessa sijaitseviin postiosoitteisiin (ei poste restante -osoitteisiin). Laskulla tai osamaksulla maksettaessa toimitus tapahtuu aina osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä.
TOIMITUSAIKA
Toimitusaika varastossa oleville tuotteille on 1-5 arkipäivää siitä kun maksu on kirjautunut järjestelmään, jälkitoimitettaville 2-8 arkipäivää ja tilauksesta valmistettaville 7-14 arkipäivää. Arkipäiviksi (tai “työpäiviksi”) lasketaan normaalit arkipäivät pois lukien pyhäaatot ja arkipyhät. Toimitusajan mahdollisesta viivästymisestä palvelun tarjoaja informoi asiakasta.
Mikäli tuote ei ole saapunut ajallaan, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme info@verkkolahja.fi
TOIMITUSKULUT
Kaikki toimitusvaihtoehdot ovat asiakkaalle maksuttomia 60 € tai sen ylittävissä tilauksissa. Pienemmissä tilauksissa toimitusmaksu riippuu tuoteryhmästä, tuotteesta, tuotteen koosta ja/tai tuotteen painosta. Tilauksen toimitumaksu näkyy kassalla, kun tilausta ei ole vielä hyväksytty.
MAKSUTAVAT
Verkkolahjan ostokset voi maksaa pankkimaksulla, maksukorteilla, laskulla tai osamaksulla.
Pankki- tai maksukorttimaksaminen
Maksu tilauksesta suoritetaan verkon kautta käyttäen Checkout Finland Oy:n maksupalvelua: Valittavissa ovat kaikki kotimaiset pankkimaksut ja maksukorteista Visa, Visa Electron sekä Master Card. Maksuprosessissa käytetään salattua yhteyttä.
Laskulla tai osamaksulla maksaminen
Maksuvaihtoehtona on myös OP Lasku.
OP Lasku
OP Osta laskulla –rahoitus on hyödykesidonnainen kertaluotto, jolla kuluttaja voi maksaa verkko-ostokset erissä.
Rahoituksen myöntää OP Yrityspankki Oyj, joka tarkistaa kuluttajan luottotiedot ennen rahoituksen myöntämistä.
OP Osta laskulla on tarkoitettu
- Yli 20-vuotiaille yksityishenkilöille Suomessa
- Kuluttaja saa ensimmäiselle maksuerälle maksuaikaaa 30 päivää
- Osta laskulla –rahoituksen voi saada 50-5000 euron ostokselle
- Kuluttaja voi halutessaan maksaa koko velan kerralla pois
- Osta laskulla –rahoituksen korko on kiinteä 14,95 % ja maksutavasta peritään kuluttajalta 2 euron laskutuspalkkion laskulta
Lisätietoja: www.op.fi
PALAUTUS- VAIHTO- JA TAKUUEHDOT
Asiakkaalla on oikeus palauttaa tilaamansa tuotteet maksutta 14 vuorokauden sisällä tuotteiden vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske:
- hygieniatuotteita, kuten lävistyskorut ja ihokorut
- tuotteita joita on käytetty
- tuotteita jotka ovat kaiverrettu
- tuotteita joihin on tehty asiakkaan toiveesta tuotemuokkauksia, jotka muuttavat perustuotetta, kuten koon muutokset tai ylimääräiset pintakäsittelyt ja kivien istutukset
- tuotteita jotka valmistetaan tilauksesta.
Tuotteilla, joilla ei ole palautusoikeutta, ei ole myöskään vaihto-oikeutta eikä tilauksen peruutusoikeutta.
Tilaukseen liittyviä mahdollisia toimituskuluja ei hyvitetä takaisin asiakkaalle. Vain ehtojen mukaisesti palautetut tuotteet hyvitetään.
Takuuasioissa palvelemme osoitteessa info@verkkolahja.fi. Asiakkaalla tulee olla aina esittää takuutodistus tai kuitti/lasku pyydettäessä. Takuun ulkopuolisissa tuotevirheasioissa asiakkaan tulee esittää ostotosite.
Muissa reklamaatioissa / tiedusteluissa viestit voi lähettää sähköpostiosoitteeseen info@verkkolahja.fi
Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa toimitetut tuotteet heti lähetyksen saatuaan ja ilmoittaa mahdollisista virheistä ja puutteista välittömästi asiakaspalveluumme.
Palautettavan tuotteen ja tuotteeseen liittyvän oheismateriaalin (esim. kellokotelon) on oltava alkuperäisessä / virheettömässä kunnossa ja käyttämätön. Mikäli palautuksessa ei ole kaikkia tuotteen osia, tuote on vahingoittunut, käytetty tai tuotteen ollessa lahjakortti, emme voi ottaa palautusta vastaan.
Palautusten käsittelyaika on n. 5-10 arkipäivää.
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden periä palautuksen kustannukset lähetys- ja käsittelykuluineen asiakkaalta, jos palautus on tehty ehtojen vastaisesti, tai jos asiakas on jättänyt noutopisteeseen saapuneen lähetyksen noutamatta, yhteensä 20 €. Tämä korvaus voidaan vähentää tuotepalautuksen yhteydessä suoritettavan asiakashyvityksen summasta.
Palautettavien tuotteiden lähetys / tuotteiden vaihto
Ohjeet tuotepalautusta tai -vaihtoa varten:
- Palautus- / vaihtoaikeesta ilmoitetaan ensin palveluntarjoajan palautuspalveluun info@verkkolahja.fi. Viestiin kirjoitetaan tilausnumero, palautettavat tuotteet, omat yhteystiedot ja tarvittaessa pyyntö, mihin tuotteisiin palautettavat tuotteet vaihdetaan. Asiakas saa vastauksena palautusohjeet, joita on noudatettava.
- Palautettavat tuotteet pakataan huolellisesti takaisin alkuperäiseen tuotepakkaukseensa.
- Asiakkaan on aina pyydettävä palautustosite palautuskuljetuksen vastaanottajalta. Lähetyspakkauksen päälle on kirjoitettava selkeästi ”asiakaspalautus”.
Vaihto- ja palautusosoite on:
Verkkolahja
PL 5
01451 Vantaa
MUUTA HUOMIOITAVAA
Palvelun tarjoajalla on oikeus rajoittaa tai poistaa ne asiakkaat palvelusta, jotka toimivat sääntöjen tai lain vastaisesti. Väärinkäytöksistä ilmoitetaan viranomaisille.
Asiakas hyväksyy, että hänen luovuttamiaan tietoja voidaan käsitellä verkkokaupan palveluiden ja toiminnan hoitamista varten. Tietoja ei käytetä suoramarkkinointiin ilman asiakkaan hyväksyntää. Tietoja ei myöskään luovuteta kolmansille osapuolille muuten kuin tarvittaessa viranomaisille.
Palvelun tarjoaja pyrkii omalta osaltaan varmistamaan, että sivusto ja palvelu toimivat asianmukaisesti, mutta ei takaa palvelimen, tai lähetyksen jakelun virheettömyyttä. Palvelun tarjoaja ei vastaa mahdollisista kolmansien osapuolien aiheuttamista ongelmista, jotka ovat palvelun tarjoajan valvonnan ulottumattomissa, kuten: lähetyksenjakelun viivästys tai katoaminen, tietokonelaitteiston tekniset ja ohjelmalliset virhetilat tai jos kyseessä on lakko, sulku tai muu työtaistelutoimenpide tai luonnonmullistuksista johtuvat ongelmat.
Kauppa- ja toimitusehdot päivitetty viimeksi: 2.12.2020